Avaliação da qualidade dos serviços de alimentação na cidade de Passos-MG
DOI:
https://doi.org/10.18406/2359-1269v11n52024493Abstract
This study investigated customer satisfaction in the food service sector in the city of Passos, MG. Using the SERVQUAL tool, we assessed the key aspects that influence customers' perceptions of services provided by food establishments. The results obtained from the analysis of the tables demonstrate the complexity of this sector, where tangible factors, reliability, prompt service delivery, safety, empathy, and food quality play interconnected roles in customer satisfaction. The conducted analyses were compared with the theoretical framework, emphasizing the influence of multiple factors on customer satisfaction, as discussed in the literature. The pursuit of improvements in food services is essential to meet the ever-evolving market demands and provide high-quality experiences to customers. The data obtained in this study serves as a valuable guide for food businesses in Passos, MG, to enhance their services, taking into account customer preferences and perceptions. Therefore, this study contributes to the evolution of the food service sector, playing a crucial role in people's lives, and underscores the importance of continuous improvement and adaptation to market demands.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Revista Eixos Tech
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A Revista Eixos Tech é um periódico científico de acesso aberto e gratuito.
A submissão de artigos e demais obras de comunicação científica para a Revista Eixos Tech implica plena aceitação pelo autor e pelos coautores da política de direitos autorais abaixo:
● Autor e coautores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) após seu aceite e publicação pela Revista Eixos Tech - mantendo o reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
● Autor e coautores declaram que a obra é de autoria deles e responsabilizam-se por sua originalidade e pelas opiniões nela contidas.
● Após aceito e publicado o artigo, autor e coautores autorizam o editor a divulgar em mídias e modalidades de escolha do editor.
● O autor e os coautores resguardam os direitos autorais morais da obra publicada.